Tuesday, May 24, 2011

Makcik Hajjan Sitt Al-Wuzara..Innalillah..Melampaunye..!!

Assalamualaikum..

Saye rase dengan tajuk entry nie je mesti ramai yang da tau ape keje makcik gile nie da buat...masya-Allah, melampau koot..tak takut tuhan la tue agaknye makcik gile nie..

Ayat 128, Surah Taha.
"maka tidakkah menjadi petunjuk bagi mereka (orang-orang musyrik) berapa banyak (generasi) sebelum mereka yang telah Kami binasakan padahal mereka melewati (bekas-bekas) tempat tinggal mereka (umat-umat itu)? sungguh, pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda kekuasaan ( Allah) bagi orang-orang yang berakal." 


Manusia nie sebenarnye bukan tak tahu hukum yang Allah janjikan..tau, tapi buat tak tahu..hai, ape la nak jadikan..meh saye tunjukkan salah satu gambar yang menghina Islam dalam blog makcik gile nie..


dan salah satu ayat Al-Quran yang ditulis oleh makcik gile nie, tapi tak lengkap..bahaye betul, boleh mengkonfiuskan orang koot die nie..haai..

Surah An-Najm Ayat 19-21
Adakah kamu nampak bahawa “Al-Laat” dan “Al-Uzza” serta “Manaat” yang ketiga (layak disembah dan dianggap sebagai anak-anak perempuan Allah)? Anak lelaki untuk kamu dan anak-anak perempuan untuk Allah.

ha, kat atas nie ayat yang makcik gile tue tulis..tapi sebenarnye ayat suci Al-Quran nie tak di tulis habis..biar saye tulis yang lengkap punya..

Surah An-Najm Ayat 19-23
"maka apakah patut kamu (orang-orang musyrik) menganggap (berhala) Al-Lata dan Al-Uzza, dan Manat yang ketiga yang paling kemudian (sebagai anak oerempuan Allah). Apakah (pantas) untuk kamu yang laki-laki dan untuk-Nya yang perempuan? yang demikian itu tentulah suatu pembahagian yang tidak adil. Itu tidak lain hanyalah nama-nama yang kamu dan nenek moyangmu mengada-ngadakannya; Allah tidak menurunkan suatu keterangan apa pun untuk (menyembah)nya. Mereka hanya mengikut dugaan, dan apa yang diingini oleh keinginnannya. Padahal sungguh, telah datang petunjuk dari Tuhan mereka."

Jauhkan beza..ape la agaknye masalah makcik gile tue, hai..marilah kita sama-sama doakan tok die, agar insaflah selagi ade mase...Insya-Allah...

p/s: bagi mana-mana yang nak bace blog makcik gile nie..klik name die eh..Makcik hajjan Sitt Al-Wuzara..

wasalam saudara seIslamku....(jangan lupa solat ye...)


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 comments:

  1. lol, insyaallah tk tinggal solat. aminnn. moga kta tidak tergolong dgn perkara yg memurtadkan dan mensyirikkan. aminnn

    ReplyDelete